مثل همه‌ی بخش‌های زندگی‌مان که کم‌کم به‌سمت دنیای دیجیتال کشیده شده‌اند، صنعت مد و پوشاک هم در سال‌های اخیر تا حدودی دستخوش دگرگونی شده است. تا چند سال قبل، اگر قصد خرید ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند داشتید، باید از خودتان می‌پرسیدید که «آیا واقعا به چنین گجتی نیاز دارم؟»؛ اما حالا دیگر نیازی به این سؤال نیست و با مبلغ خیلی کمی، می‌توانید مچ بند هوشمند تهیه کنید.

حتی اگر نخواهید از امکانات سلامتی و ورزشی آن‌ها استفاده کنید، ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند به شما تضمین می‌دهند که هیچ‌کدام از پیام‌ها و تماس‌هایتان را از دست نمی‌دهید، پخش موسیقی را کنترل کنید و به‌طورکلی کمتر لازم باشد که گوشی را از جیبتان خارج کنید. به‌لطف امکان تعویض پوسته که در اکثر ساعت‌ها و مچ بندهای هوشمند وجود دارد، می‌توانید ظاهر ساعت را به هر شکل و شمایلی شخصی‌سازی کنید؛ پس تصور نکنید که حتماً باید «ورزشکار» باشید تا سراغ گجت‌های پوشیدنی بروید.

گجت‌های پوشیدنی را می‌توان به دو دسته‌ی کلی «ساعت هوشمند» (Smart Watch) و «مچ بند هوشمند» (Smart Band) تقسیم کرد. دسته‌ی اول شباهت بیشتری به ساعت‌های‌ کلاسیک دارند، بزرگ‌تر هستند، گران‌ترند و امکانات بیشتری درمقایسه‌با مچ بندهای هوشمند دراختیارتان قرار می‌دهند. درمقابل، مچ‌بندهای هوشمند نمایشگر کوچک‌تری دارند که اطلاعات کمتری را درمقایسه‌با ساعت‌های هوشمند به‌نمایش می‌گذارند. قیمت ارزان‌تر و امکانات ارتباطی کمتر و فاصله‌گرفتن با طراحی کلاسیک از دیگر مشخصات مچ‌بندهای هوشمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *