به دنبال بهترین دوربین کانن هستید؟ اگر این‌طور است مطمئن باشید آن‌قدر گزینه‌های مختلفی را پیش روی خود خواهید داشت که نتوانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. دوربین‌های کانن در انواع مختلفی همچون DSLR، بدون آینه و کامپکت و با تنوع بالایی موجود هستند و اگر اطلاعی از مدل‌های مختلف نداشته باشید، نمی‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

در هر سطحی که باشید، جدا از نوع عکاسی‌تان، دست‌کم یک دوربین کانن وجود دارد که مناسب شما باشد.

کانن EOS R5 و EOS R6 دوربین‌های فول فریم بدون آینه کانن هستند که با معرفی‌شان، تمام توجهات را به خود معطوف کرده‌اند. البته که برای این امر دلیل خوبی نیز وجود دارد و آن، قابلیت‌های سطح بالای این دوربین‌ها و ویژگی‌های فنی پیشرفته‌شان است. اما کانن دوربین‌های دیگری نیز تولید می‌کند که در انواع مختلف و برای پاسخ‌گویی به نیازهای متفاوت طراحی شده‌اند، لذا باید بهترین دوربین کانن را دوربینی دانست که به‌طور کامل با نیازها و خواسته‌های «شما» منطبق است. مثلاً برخی به دنبال یک دوربین کوچک خانگی برای استفاده‌های معمولی هستند و برخی دیگر قصد خرید یک دوربین برای شروع عکاسی را دارند؛ بدیهی است که مدل‌هایی که مناسب این افراد هستند متفاوت از هم می‌باشند. به همین جهت در این مطلب، مدل‌هایی که معرفی می‌شوند در انواع مختلف و با قابلیت‌های متنوعی هستند، به عبارتی، در هر رده قیمتی و امکانات، برترین مدل‌ها معرفی شده‌اند.

ازآنجایی‌که کسانی که به دنبال دوربینی برای فیلم‌برداری هستند بیشتر به دنبال دوربین‌های کانن می‌روند و محصولات این شرکت، قابلیت‌های بیشتری نیز در این بخش دارند، لذا به ویژگی‌های مختص فیلم‌برداری نیز در این مطلب توجه ویژه‌ای شده است.

توجه: در این متن بارها از واژه «علاقه‌مند به عکاسی» استفاده شده است. این واژه ترجمه عبارت Enthusiast است و به کسانی اطلاق می‌شوند که دارای دانش عکاسی قابل‌قبول یا حتی بالایی هستند، اما به‌صورت حرفه‌ای عکاسی نمی‌کنند یا عکاسی شغل آن‌ها نیست.

برترین مدل کانن در سال ۲۰۲۲

در سال‌های اخیر دوربین‌های بدون آینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته و روزبه‌روز مدل‌های جدیدی از این دوربین‌ها معرفی و به بازار عرضه می‌شوند. اما این باعث نمی‌شود که دوربین‌های DSLR را در این مطلب در نظر نگیریم، زیرا این دوربین‌ها دارای قابلیت‌های بسیار خوب و ویژگی‌هایی هستند که برخی، هنوز آن‌ها را به انواع بدون آینه ترجیح می‌دهند. به‌عنوان‌مثال این دوربین‌ها قیمت معقول‌تری داشته و نسبت قیمت به امکانات بهتری دارند. دوربین‌های DSLR کانن به دو بخش فول‌فریم و APS-C تقسیم می‌شوند. دوربین‌های APS-C بیشتر مناسب شروع عکاسی، عکاسی نیمه‌حرفه‌ای و استفاده علاقه‌مندان به عکاسی می‌باشند؛ انواع فول‌فریم اما کاربران حرفه‌ای‌تری داشته و بازار هدف متفاوتی دارند. ما در این مطلب از هرکدام از انواع گفته‌شده، ۲ مدل دوربین را انتخاب کرده‌ایم.

بهترین دوربین‌های DSLR کانن

انتخابی مناسب برای شروع عکاسی و همچنین علاقه‌مندان به عکاسی

  • نوع: DSLR
  • حسگر: APS-C
  • مانت لنز: کانن EF-S
  • نمایشگر: ۳ اینچی با قابلیت چرخش، استفاده لمسی و رزولوشن ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه
  • حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۵ فریم بر ثانیه
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 4K با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه

+ وزن سبک و امکانات خوب

+ حالت Live View قوی

ـ ابعاد بزرگ‌تر از رقبای بدون آینه

ـ تعداد نقاط فوکوس کم

کانن 250D یکی از بهترین دوربین‌ها برای شروع عکاسی و ورود به این حیطه است. این محصول یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های کانن بوده و از یک حسگر APS-C با رزولوشن ۲۴.۱ مگاپیکسل بهره می‌برد که کیفیت عکاسی بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از موارد مهم در مورد این دوربین، عکاسی آسان و باکیفیت آن در حالت Live View است (Live View به حالتی گفته می‌شود که در حال استفاده از نمایشگر دوربین به‌جای منظره‌یاب هستید). به همین منظور این دوربین از یک نمایشگر ۳ اینچی با پنل لمسی برخوردار است. این نمایشگر قابل چرخش بوده و دارای رزولوشن ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه می‌باشد. همچنین سیستم فوکوس آن نیز عملکرد خوبی داشته و برای چنین دوربینی کاملاً مناسب می‌باشد. از نکات قابل‌توجه در مورد 250D توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K است که آن را یک سرو گردن از مدل‌های مشابه خود بالاتر قرار داده است.

بالاترین رزولوشن در یک دوربین APS-C

  • نوع: DSLR
  • حسگر: APS-C
  • رزولوشن: ۳۲.۵ مگاپیکسل
  • مانت لنز: کانن EF-S
  • نمایشگر: ۳ اینچی با قابلیت چرخش، استفاده لمسی و رزولوشن ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه
  • حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۱۰ فریم بر ثانیه
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 4K

+ ارزش خرید بسیار بالا

+ نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش کامل به اطراف

– مگاپیکسل بالا سبب کمی نویز می‌شود

– ظرفیت بافر کمی پایین به نظر می‌رسد

کانن 90D یکی از بهترین دوربین‌های APS-C ای است که می‌توانید خریداری کنید. این دوربین امکانات بسیار خوبی داشته و با توجه به قیمتش، دارای ارزش خرید بالایی است. دوربین فوق از یک حسگر APS-C بهره می‌برد که دارای رزولوشن ۳۲.۵ مگاپیکسل است. این بالاترین رزولوشنی است که تاکنون در یک دوربین APS-C وجود داشته است. استفاده از حسگر خوب و پردازنده قوی، این دوربین را قادر ساخته بابا سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه به‌صورت پیوسته عکاسی کند و با رزولوشن 4K به فیلم‌برداری بپردازد. نکته مهم در مورد فیلم‌برداری این دوربین آن است که ن است که 90D، این رزولوشن فیلم‌برداری را در حالت کراپ نشده به کاربر ارائه می‌کند.

طراحی بدنه دوربین به‌خوبی صورت گرفته و گریپ بالا و احساس خوشایندی در زمان استفاده دارد. همچنین منظره‌یاب دوربین همانند سایر دوربین‌های DSLR از نوع اپتیکال است. به‌صورت کلی این دوربین را می‌توان یکی از بهترین دوربین‌های DSLR ای دانست که می‌توانید تهیه کنید، نه فقط از میان دوربین‌های کانن، بلکه از میان تمامی برندهای سازنده دوربین. همچنین اگر علاقه‌مند به فیلم‌برداری هستید هم این مدل، از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما خواهد بود.

یک دوربین فول‌فریم خوش قیمت با قابلیت‌های خوب

  • نوع: DSLR
  • حسگر: فول فریم
  • رزولوشن: ۲۶.۲ مگاپیکسل
  • مانت لنز: کانن EF
  • نمایشگر: ۳.۲ اینچی با قابلیت چرخش، استفاده لمسی و رزولوشن ۱۰۴۰۰۰۰ نقطه
  • حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۶.۵ فریم بر ثانیه
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: Full HD

+ نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش

+ قدرتمند درعین‌حال دارای کاربری آسان

– فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD

– ابعاد بزرگ‌تر از کانن ROS RP

کانن 6D Mark II ارزان‌ترین دوربین فول‌فریم کانن و دروازه ورود به این رده از دوربین‌های کمپانی است. این دوربین درواقع انتخاب بعدی پس از کانن 90D است، البته که در بخش فیلم‌برداری، 90D دارای عملکرد بهتری از این دوربین است. اما 6D دارای حسگر بزرگ‌تری بوده و در عکاسی، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. استفاده از سنسور فول فریم در این دوربین موجب شده تا از کیفیت بیشتری در عکاسی برخوردار باشد که آن هم به دلیل سطح بزرگ‌تر حسگر و توانایی آن در جذب نور بیشتر است. در کنار حسگر ۲۶ مگاپیکسلی این دوربین، از یک سیستم فوکوس خودکار ۴۵ نقطه‌ای برای عکاسی با منظره‌یاب استفاده شده و در زمان عکاسی با استفاده از حالت Live View نیز می‌توانید از فوکوس Dual Pixel آن بهره ببرید. همچنین سرعت عکاسی پیاپی در این محصول برابر با ۶.۵ فریم بر ثانیه خواهد بود.

نمایشگر دوربین یکی از بخش‌های دوست‌داشتنی آن بوده و دارای یک پنل ۳.۲ اینچی با قابلیت چرخش به طرفین است. این نمایشگر از نوع لمسی بوده که کار با دوربین را آسان و لذت‌بخش خواهد کرد. اگر قصد دارای نسبت به دوربین‌های APS-C مبلغ بیشتری خرج کنید و علاقه‌مند به استفاده از دوربینی با حسگر فول فریم هستید، پس احتمالاً 6d II می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

یک فول‌فریم توانمند و کارآمد

  • نوع: DSLR
  • حسگر: فول فریم
  • رزولوشن: ۳۰.۴ مگاپیکسل
  • مانت لنز: کانن EF
  • نمایشگر: ۳ اینچی ثابت با قابلیت استفاده لمسی و رزولوشن ۱۶۲۰۰۰۰ نقطه
  • حداکثر سرعت عکاسی پیاپی: ۷ فریم بر ثانیه
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 4K

+ سیستم فوکوس خودکار ۶۱ نقطه‌ای توانمند

+ حسگر با رزولوشن ۳۰.۴ مگاپیکسل

– سرعت عکاسی پیاپی ۷ فریم بر ثانیه

– کراپ زیاد در حالت فیلم‌برداری 4K

بااینکه کانن EOS R (در ادامه به آن خواهیم پرداخت) شباهت‌های بسیاری با 5D Mark IV دارد، اما ساختار DSLR این دوربین، مزیت‌هایی را برای آن به همراه داشته است. به‌عنوان‌مثال منظره‌یاب این دوربین، به دلیل اپتیکال بودن، لگ و تأخیری در نمایش ندارد، همچنین بدنه بزرگ‌تر آن باعث شده که نصب و استفاده از لنزهای بزرگ‌تر و سنگین‌تر روی آن راحت‌تر انجام شود، علاوه براین، نسبت به انواع بدون آینه، از عمر باتری بهتری نیز برخوردار است.

کانن 5D Mark IV یکی از بهترین دوربین‌هایی است که می‌توانید برای استفاده‌های حرفه‌ای از آن استفاده کنید. درست است که این دوربین به‌صورت اختصاصی برای یک نوع مشخص و تخصصی از استفاده طراحی نشده است، اما قابلیت‌های آن موجب شده که برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب و کارآمد باشد. سیستم فوکوس به‌کاررفته در این دوربین دارای ۶۱ نقطه فوکوس بوده و عملکردی سریع و دقیق دارد. همچنین از تکنولوژی Dual Pixel Focus کانن نیز در آن استفاده شده است که موجب سرعت هرچه بیشتر این سیستم فوکوس شده است. حسگر دوربین دارای رزولوشن ۳۰.۴ مگاپیکسل بوده که شاید بالاترین رزولوشن در میان دوربین‌های موجود نباشد، اما تعادل بسیار خوبی میان رزولوشن، عملکرد در نور کم و عملکرد با نویز پایین آن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *